Etykiety IML w sektorze spożywczym

Zainteresowanie etykietami IML (In Mould Labels) w Polsce od kilku lat nieprzerwanie rośnie. Po produkty tego typu sięgają już nie tylko producenci z branży chemicznej czy budowlanej, ale przede wszystkim przedstawiciele sektora spożywczego.

Etykiety IML to jedna z najnowszych technologi na rynku produkcji opakowań z tworzyw sztucznych. Polega ona na łączeniu etykiety wykonanej z tego samego materiału co opakowanie, w trakcie procesu produkcyjnego samego opakowania.

In Mould Labels to produkt „dla wymagających” – z jednej strony atrakcyjny wizualnie, z drugiej zaś wyjątkowy z uwagi na swoje właściwości: nienasiąkliwy, odporny na niskie temperatury, tłuszcze, zabrudzenia czy inne czynniki zewnętrzne.

Wszystko co poddawane jest pasteryzacji i sterylizacji, a pakowane jest w puszki lub słoiki, które tworzą barierę – i dzięki temu opakowania te pozwalają na dłuższy termin – mogą już być pakowane w lekkie, nietłukące się opakowania plastikowe, które mogą być zdobione etykietami IML. I mogą to być np. przetwory mleczne, konserwy i sałatki rybne, konserwy mięsne, pasztety, dżemy, sosy warzywne / dipy, jedzenie dla zwierząt (mokre).

Źródło: portalspożywczy.pl